Spring naar de inhoud
Home » Blog » LE MONT BLANC , OF TOCH NIET..

LE MONT BLANC , OF TOCH NIET..

• door

Donderdag 8 juli 2021 :   416 km.

We vertrekken rond 9u richting Annecy. We weten wel dat we vandaag er niet gaan geraken maar dan zitten we toch al in de juiste richting. Onderweg eens gestopt voor een tussendoortje en ’s middags om een boterham te eten.  Rond half 4 gaan we op zoek naar een camperplaats.  Het is genoeg geweest voor vandaag.  De GPS geeft aan dat er in de buurt een camperplaats is dus wij er naartoe. Aire de campingcar  te Charmes.   Het is een camperplaats afgesloten met een slagboom aan een haventje.  Er liggen zowel boten als op het gras mobilehomes.  Een super plaats, rustig en aan het water en wandelmogelijkheden.  Wat moet ne mens nog meer hebben.  O ja en het is goed weer. We betalen hiervoor €8,20 alles inbegrepen (water, lozen, elektriciteit en er zijn zelfs toiletten en douches. Morgen vervolgen we onze weg en zien dan wel weer waar we uitkomen.

Vrijdag 9 juli 2021  :  225 km

We vertrekken na de vidange en het nemen van water trekken we verder richting Annecy. Ook nu weten we dat dit te ver is en we zeker een tussenstop moeten maken.  Als we de GPS volgen dan zien we de grens met Zwitserland langzaam naderen en zijn er van overtuigd dat we de grens zullen moeten oversteken.  Maar zover laten we het niet komen en zoeken na ongeveer 4 uur rijden een camperplaats op.  Saint-Point- Lac lijkt ons iets te zijn.  We rijden ver naartoe en ja hoor een schot in de roos.  Ligt naast de camping maar aan een groot meer.  Prijs is €10  zonder elektriciteit maar het is met plezier betaald. Het weer is niet wat het moet zijn en we twijfelen of we wel naar de Mont Blanc gaan rijden of we het zuiden verkiezen.  Maar alles heeft voor en nadelen : het zuiden is goed weer maar zal heel druk zijn, Mont Blanc is iets frisser maar wel rustiger.  Het zal toch het laatste worden dus morgen richting Annecy.

Zaterdag 10 juli :   158 km

Het gaat dus richting Annecy.  Het wordt een mooi ritje , niet teveel autostrade maar de route National en dat betekent veel ronde punten maar ook veel meer bezienswaardigheden.  Eindelijk komt Annecy in zicht.  Dit hadden we niet verwacht maar we moeten echt midden centrum zijn en het is er meer dan super druk.  De camperplaats vinden we niet en je moet meer dan 10 ogen tegelijk hebben om hier door te geraken.  We gaan richting Camping Municipal.  Het is een kleine camping met veel plaats voor mobilehomes.  Omdat het al wat later is dan voorzien besluiten we hier 2 nachten te blijven.  Vandaag rustdag en morgen eens naar het meer wandelen.

Zondag 11 juli

Zoals gepland, we blijven staan , het beloofd een mooie dag te worden en we gaan richting het meer.  Het wordt een wandeling recht naar beneden.  Zeer mooi meer, mooi aangelegd, veel boten en enorm veel volk, je kon er over de koppen lopen.  En als klap op de vuurpijl is het markt.  Je ziet duidelijk het verschil tussen het oude gedeelte en het nieuwe, dat heel mondain is.  Het is leuk om hier eens rond te lopen maar na een tijdje hebben we het gehad en gaan terug richting camping.  Natuurlijk is het nu bergop.  Oef … we waren blij er te zijn.  Nu wat rust maar rond 18u besluiten we toch even het bos naast de camping in te trekken.  Ja jongens daar hadden we ons even aan mispakt, steil naar boven en daarna steil naar beneden.  We zullen het morgen wel voelen. Maar dan  komt de vraag, wat gaan we morgen doen ?  Ze geven hier heel slecht weer op met veel onweer… daarvoor zijn we niet gekomen.  Na veel gezoek en gebabbel geven we de keus aan de zon.  Morgen gaan we richting Caro, om hopelijk in die richting de zon te hebben.  Benieuwd wat dit gaat geven.

Maandag 12 juli   245 km

We besluiten naar het zuiden te trekken.  Het weer dat ze hier opgeven is bar-slecht.  We rijden richting Caro en weten dat we vandaag een dagje moeten opofferen aan rijden. We rijden tot 15u30 en vinden een plaats in Serres.  Het is wel een parking maar je kan er naar beneden en dan heb je water.  Eerst even alles bekijken en dan zien we dat het hier  avondmarkt is en vanaf 16u er niet mag geparkeerd worden.  We rijden we maar verder. Rond 18u zien we een bordje met camperplaats en volgen dit.  We  komen uit achter een school op een parking speciaal voor mobilehomes.  Alle voorzieningen behalve elektriciteit en dat gratis.  Een zeer rustige plaats, geweldig als doorreisplaats.  We zitten in Mison.

Dinsdag 13 juli 170  km

We maken ons vlug klaar en vertrekken richting Caro.  Je ziet zo dat het weer beter en beter wordt.  We doen een deel van de weg die we eigenlijk al kennen maar het geeft ons niets als we maar goed weer hebben.  Rond 13u komen we aan in Caro.  Het lijkt wel thuiskomen.  Er is nog plaats met uitzicht op het strand, dus we hebben geluk.  Er is wel enorm veel wind maar misschien wel best want anders was het te warm.  We genieten van het uitzicht en komen tot rust.  Na de middag gaan we boodschappen doen in een klein superette, voila we hebben weer genoeg in huis voor de volgende 3 dagen.  Ja 3 dagen blijven we hier staan, niet van onze gewoonte maar we willen goed weer.

Woensdag 14 juli en donderdag 15 juli 2021

We genieten met volle teugen van het schitterend weer met veel wind.  Hier leef je als God in Frankrijk !

Vrijdag 16 juli    86km

Spijtig maar we moeten Carro  verlaten.  En dat met heel veel spijt ! We tikken in onze GPS de champagne boer in (Vilneuve- Renneville Chivingy) en we zien wel waar we uitkomen.  Eerst nog boodschappen doen en tanken en dan een plaatsje zoeken.  Een beetje pech in het verkeer (file) en tegen 15 u hebben we een France Passion gevonden.  Een olijfboer in Saint-Gillis.  We besluiten om daar te overnachten en olie in te kopen.  We staan op de parking maar aangezien het ’s avonds gesloten is, is het er zeer rustig.

Zaterdag 17 juli   168 km

We hebben alles eens uitgerekend en we zouden per dag 3 uur moeten rijden dan zijn we tegen dinsdag bij de champagne boer.  Dat is ons doel.

Dus vertrekken we richting champagneboer.  De GPS stuurt ons langs mooie banen maar het is zaterdag en dus veel verkeer dat af en toe eens opstropt.  Rond half 2 houden we het voor bekeken en zoeken een camperplaats.  Langs de weg ligt er eentje en dus moeten we daarvoor niet omrijden wat leuk is meegenomen.  We komen terecht in Cornas.  Een camperplaats aan wijnvelden.  Leuke gratis doorreisplaatsje met alle voorzieningen behalve elektriciteit.

Zondag 18 juli   160 km

We gaan eerst naar de bakker en dan vertrekken we richting de Champagneboer.  Vandaag rijden we zo een 200 km hebben we in onze gedachten.  De ring rond Lyon is zeer druk en we hebben wat file.  Tegen de middag eten we op het Parc des Oiseaux.  Je mag er ook overnachten maar we vinden het nog wat te vroeg en dus eten we daar en rijden we toch nog wat verder.  Maar na een uurtje vinden we toch wel voldoende en zien we een camperplaats die we al eens eerder hebben gedaan.  We kunnen ons deze niet meer voorstellen en rijden er naartoe.  Saint-Andre-Sur-Vieux-Jonc … ha daar hebben nog al eens gestaan om te eten maar niet blijven slapen.  Het is een zeer rustige camperplaats in een dorpje waar niets is alleen mooie huizen, gelegen aan een voetbalveld.  Hier overnachten we.  Het kost €6 en je hebt er alles behalve elektriciteit.  Een mooie plek om eens even niets te doen. Dus hadden we tijd om onze route eens te bekijken en wat blijkt… we hebben ons eigenlijk een dag misrekend en kunnen nog een dag langer wegblijven.  Arbois ligt niet zover hiervandaan en dus draaien we onze route terug om.  Morgen rijden we naar Arbois en gaan bij een France Passion staan.  Benieuwd of we die gaan vinden.

Maandag 19 juli    119 km

Deze morgen niet te hard getreuzeld en vertrokken richting Arbois.  Onderweg eerst nog wat boodschapppen  gedaan en dan naar Arbois.  We zoeken een France Passion op en gaan kijken wat dat het daar is maar eens we er aankomen weten we het ineens.  Hier zijn we al eens geweest en dat stond ons niet aan, dus rijden we verder naar de camperplaats in Mesnay.  Daar gaan we ’s middags eten en even tot rust komen om onze strategie te bepalen.  Het stadje Arbois willen we wel nog eens bekijken en een bezoekje brengen aan Hirsinger.  We rijden naar het stadje om ergens een plaatsje te vinden maar juist voor het centrum zien we een grote parking.  Ideaal. Daar parkeren we ons en zo kunnen we rustig naar het centrum wandelen.  Het valt ons op dat er heel wat winkels leeg staan …. Door corona ????  We kopen enkele gebakjes bij Hirsinger en dan rijden we naar ons wijnhuis Tissot.  Daar gaan we wijn kopen en blijven staan bij de wijnstruiken.

Dinsdag 20 juli  228km

Deze morgen niet te laat vertrokken want we moeten nu echt wat kilometers doen .  We rijden richting onze champagneboer en zien wel waar we uitkomen.  Het wordt een mooi ritje maar wel vermoeiend.  Dit komt misschien wel door de zon ?

We rijden van de wijnvelden naar de champagnestreek en zoeken uiteindelijk een plaatsje.  Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan.  We vinden een plaats bij de kerk maar dit is geblokkeerd door een vrachtwagen die een ongeluk gehad heeft dus naar de volgende … die vinden we niet, dan maar naar een champagnehuis, de GPS geeft er enkele aan maar ook daar lukt het niet… gelukkig is de rit super mooi, tussen de champagnevelden.  Dan maar terug naar dat plaatsje bij de kerk.  Dat lukt (vrachtwagen is ondertussen al weg).  Het ligt aan het water (de Seine) op

het dorpsplein.  Niets te zien in het dorp alleen champagnebedrijven, geen winkels. Heel gek is dat.

Morgen naar de champagneboer.  We voelen de kriebels om naar huis te gaan.

Woensdag 21 juli

Het is gelukt we rijden richting onze champagneboer.  Het is een soort van thuiskomen.  We kopen de nodige champagne en genieten van het nietsdoen.  We bereiden ons voor om morgen naar huis terug te keren.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *